2.2.11

Sakit ke buat HSG 2?

Setelah perbualan bersama nurse tersebut, kami pun balik rumah. Saya tak pasti mcm mn perasaan suami saya tapi perasaan saya bercampur2, masih lagi nervous, takut, seriau tapi pada masa yang sama saya sangat ingin memiliki cahaya mata.

Start drpd hari tu, setiap hari saya bertemankan pakcik google, macam2 blog dan pengalaman org saya bace. Sudah tentu jauh di sudut hati saya, saya berdoa supaya saya dikurniakan cahaya mata sebelum prosedur tersebut dijalankan. Namun apakan daya, Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya. Saya period juga tapi......................

saya masih belum  bersedia untuk prosedur itu.

saya : abang..saya takut la nk buat HSG. macam2 saya bc di internet.
Abang : Janganla bace bende2 macam tu, habis klu tak buat sekarang bile lagi nak buat?

saya : saya belum sedia la abang..
Abang : nak tak nak satu hari awak akan buat juga. takpe jangan risau, nnt saya teman awak masuk dalam

saya: saya bace di internet, suami tak dibenarkan masuk
Abang : hmmm, ikut awaklah, wak pk la dulu, bile dah bersedia baru kite pegi.

*dalam hati* terima kasih sayang kerana memahami perasaan ini.

Akibatnya selama 2 bulan saya menangguhkan dan mengumpulkan kekuatan untuk menghadapi prosedur tersebut. Namun begitu, setelah condiser kesabaran en.suami dalam perkara ini saya pun mengambil keputusan untuk melakukannya juga............................

*NEXT ENTRY*

0 comments: