18.2.11

::IsTiHadHah (2)::

Dah lama saya mengalami istihadhah ni. Senang cete mase saya sekolah menengah dulu la...saya pun tak tau apa puncanya.

Dah banyak kali juga saya jumpe doktor dan hasilnyer, berbakul2 ubat hormon kene telan..sbb bile doktor cek rahim semuanya ok so doktor buat kesimpulan it has got to do with hormon imbalance. So dari secondary school dah pandai telah ubat ni...uhuk!..

Tapi yang pelik, bile saya makan ubat..ok alhamdulillah period teratur seperti biasa..tapi bila ubat dah habis dan saya tak cont amek ubat, istihadhah ni akan datang balik..Yang lagi pelik, period datang every month tapi lepas period mesti ada istihadhah. Lepas seminggu atau 10 hari istihadhah then darah stop. Then saya dtg period balik..hmm,, macam tu la yang saya alami pada tiap bulan. sampai saya da kawen ni. Orang kata lepas kawen period akan lebih teratur. tapi in my case, tak jalaaann juga.

Sepanjang saya mengalami istihadhah ni saya selalu juga baca-baca buku yang berkaitan tak kira sama ada dari segi perubatan moden atau pun tradisional dan dah macam2 ubat tradisional juga saya dah ambil yang rata-ratanya MENJANJIKAN PENYEMBUHAN YANG CEPAT DAN PENGALIRAN DARAH YANG LEBIH TERATUR. Tapi, Allah lebih berkuasa, hanya Allah yang tahu apakah hikmah di sebalik ujian yang diberikan kepada hambanya. Semua ubat-ubat tu tak jalan jugak. Hanya ada satu cara rawatan yang buku-buku ni suggest yang belum pernah saya cuba iaitu...BERJUMPA ORANG ALIM atau berubat cara islam.


Lately, ade banyak rancangan2 agama di TV dan dengan kuasa Allah, satu hari saya tengok Al-Kuliyyah dan tajuknyer berkaitan dengan gangguan2 iblis dan syaitan ni lah..kalau tak silap saya "RASUK" kot tajuknyer..tak ingatlah. Dan daripada situ, saya mengenali pusat rawatan zamdurrani yang diasaskan oleh Us. Sharhan Shafie. 

Jadi, tergeraklah hati saya untuk mencuba kaedah rawatan yang berasaskan ayat al-quran ni. Subhanallah, mungkin Tuhan dah beri petunjuk untuk saya kembali memohon pertolongan kepadaNya semata-mata. Ya Allah, sesungguhnya engkaulah yang MAHA mendengar doa hamba-hambamu Ya Allah. 


To Be Cont....

3 comments:

TiNie said...

fadwah...

assalamualaikum..salam kenal..saya baru jadi follower kamu...after berkahwin pada bulan 12/2010..period sy jdi x betul sgt. selepas sminggu selepas habis period, then ada lagi darah dtg sikit..sy dah jumpa doc, tp doc kata ovulation bleeding..sy risau, sbb sblm ni x penah mcm tu...adakah itu juga dikira istihadah?

fadwah said...

wsalam, salam perkenalan juga. kalau ikutkan kefahaman saya, darah yang dikatakan darah istihadhah ni ialah yang keluar selepas hari ke 15 period. Maksudnyer darah keluar berpanjangan melebihi 15 hari n kadang2 ade yang sampai 20 hari. Macam kes awak, ade kemungkinan ovulation bleeding. Lama ke awak bleeding lepas 7 hari lepas habis period tu?

fadwah said...

macam kes sy memang istihadhah sebab sometimes smpi 10 hari acek bleeding je. Kalau 1-2 hari tu mungkin tanda2 ovulation.